top of page

עוד סכסוך עסקי - הזמר עומר אדם תובע 750,000 דולר מפאשה רומנובסקי



מנהל ההשקעות רן נוסבאום והזמר עומר אדם הגישו תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בסך 2.8 מיליון שקל נגד פאשה רומנובסקי, לטענתם הוא הוליך אותם שולל כשהשקיעו בחברת ה"פוד-טק" איפורם. נוסבאום הוא מנהל את קרן הגידור פונטיפקס, ואדם בעל רקע בהשקעות מגוונות. רומנובסקי הוא מנהל השקעות ווטענתו מחזיק ברשיון ברוקר ישראלי.


לפי כתב התביעה שהונח על שולחנו של השופט יעקב שקד, בשנת 2020 פנה רומנובסקי לנוסבאום והציג לו הזדמנות להשקיע באיפורם, הוא טען שבידי המיזם הזמנות של 300 מיליון דולר והיא עומדת לקראת הנפקה. נוסבאום ואדם, שאופי מערכת היחסים ביניהם לא מוסבר בתביעה, רכשו מניות באינפארם ב-750,000 דולר, כשחלקם בנאמנות עבור צד שלישי ששמו אינו מופיע בתביעה.


אינפארם הוקמה בגרמניה על ידי שלושה יזמים ישראלים שעברו לברלין: אסנת מיכאלי, בן-זוגה ארז גלונסקה (משמש כמנכ"ל) ואחיו גיא גלונסקה. היא התמחתה בחקלאות אורבנית תוך שימוש בטכניקות מבוססות מים (הידרופוניקה) וניהלה בשליטה מרחוק באמצעות מחשוב ענן. עד 2021, היא השיגה מעמד של חד-קרן בשווי של 1.2 מיליארד דולר על סמך תיק ההשקעות שלה. 


לפי נוסבאום ואדם, רומנובסקי סיפק להם מצגי שווא בנוגע לצבר ההזמנות של אינפארם והסיכויים להנפקה. רק באוקטובר של השנה הקודמת גילה נוסבאום - באמצעות כתבה בעיתון "דה מרקר",  כי אינפארם הפכה לחדלת פרעון. על-פי הדיווחים, חובותיה הסתכמו ב-87 מיליון דולר – מה שגרם בחודש הקודם למנות, לבקשתה, נאמנים בידי בית המשפט בלונדון.


לכאורה, רומנובסקי לא דיווח להם באופו מיידי על ההתדרדרות  של אינפארם כדי לאפשר להם להקטין הפסדים, אך לא עשה זאת, ובמשך השנה שלפני הקריסה התחמק מלענות לפניותיו של נוסבאום.

התובעים טוענים, כי הנפילה של אינפארם לא הייתה פתאומית, שכן רק בדיעבד הודה רומנובסקי, כי כבר ב-2022 הפכו החוזים שבידי אינפארם  (לטענתו 300/500 מיליון דולר) לשליליים עקב עליית מחירי האנרגיה. עוד הם אומרים, שרומנובסקי הסתיר מידע קריטי זה במשך כמעט שנתיים, אלא שבדיקתם גם העלתה שמעולם לא היו לאינפארם חוזים בהיקף המתקרב לכזה.


יתרה מכך, רומנובסקי אמר להם, כי הצליח להוציא את אינפארם מחדלות פרעון, לגייס לה 9.5 מיליון אירו ולהעביר את פעילותה לחברה אחרת, מה שהביא למניותיהם-שלהם לאבד מערכן. לדבריהם, רומנובסקי הציע להם להצטרף למיזם החדש תמורת 50,000 דולר, אך להם היה ברור שמדובר במהלך הברחת פעילותה של אינפארם להסיט את פעילותה מהנושים שלה.



.  

 

 

 

Comments


bottom of page