top of page

חוקרי להב 433 פשטו על עיריית תל-אביב "שחיתות והלבנת הון של 250 מיליון שקל"



חוקרי להב 433 ביחד עם רשות המיסים פשטו הבוקר (שני) על עיריית תל אביב וביצעו 13 מעצרים. החשודים נלקחו לחקירה אשר הובילה אותם הבוקר למעצר, בהם גם בכירים מאגף התברואה בעיריית ת"א, בחשד לעבירות חמורות של שחיתות ציבורית, הלבנת הון וקיזוז חשבוניות פיקטיביות בהיקף של מאות מיליוני שקל ובשיתוף ומעורבות של משפחות פשע מהמגזר היהודי והערבי.

 

היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 פתחה בחקירה בשיתוף עם חקירות מכס ומע"מ ב"ש והיחידה הארצית לחשיפת יעדים ברשות המיסים, בחשד לעבירות חמורות של שחיתות ציבורית ועבירות מס והלבנת הון של מחוללי פשיעה בענף הניקיון.

 

מהחקירה עולה כי עובדים בחברות ניקיון המספקות שירותים למחלקת התברואה בעיריית ת"א, פעלו לקידום ענייניהם בעירייה, בין היתר בהטיית מכרזים, מתן שוחד וטובות הנאה לעובדי אגף התברואה בעירייה ומקורביהם, בתמורה לזכייה במכרזים ולשת"פ בביצוע העבירות. עוד הם חשודים בניגוד עניינים וביצוע עבירות מרמה. עוד עולה מהחקירה כי אותן חברות ניקיון הפיצו וקיזזו חשבוניות פיקטיביות בהיקף של מאות מיליוני שקל וגרפו לכיסם עשרות מיליוני שקל.

 

השופטת המוערכת דורית סבן-נוי,  מבית משפט השלום בראשון לציון - האריכה בשבוע את מעצריהם של 12 חשודים בפרשת השחיתות בעיריית תל אביב, שחקירתה עברה היום לשלב הגלוי. להב 433 ורשות המיסים טענו בבית המשפט, כי היקף העבירות בתיק מגיע ל-250 מיליון שקל.


בין העצורים: יואב בן-יהודה, שהיה בכיר בעיריות תל אביב ובת-ים בעשור הראשון של המאה, מקורב לשלומי לחיאני כאשר זה שימש כראש עיריית בת-ים והסתבך בפלילים, וכיום ממנהלי חברת הניקיון פורד. עוד נעצר שלום בן-דוד, מי שהיה סגן מנהל אגף התברואה בעיריית תל אביב, ואשר בשנת 2012 נעצר בחשד לקידום האינטרסים של ארגון הפשיעה של יוסי מוסלי; הוא לא הועמד לדין. ארבעה עובדי עירייה נוספים שנעצרו הם זאב ביתאן, אשר שקד, יהורם אלקובי ומשה כהן. המדינה מייחסת לעובדי העירייה (איש לפי חלקו) שורה ארוכה של עבירות ובהן קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים, גניבה בידי עובד ציבור והלבנת הון.


עוד נעצרו שבעה עובדים בשלוש חברות ניקיון: רודיון מנשירוב, מוטי מנשירוב, מוחמד מסרי, רומן יאגודייב, מואתסם מוסא, נועם אשכנזי ו-וסאן עירקי. להם (למעט עירקי ומוטי מנשירוב) מייחסת המדינה מתן שוחד, הלבנת הון, מרמה, עבירות מיסים ועוד. עירקי חשודה בעבירות מיסים ומרמה; היא שוחררה למעצר בית של 15 יום. מוטי מנשירוב חשוד בהלבנת הון.

Comments


bottom of page