top of page

רו"ח הודה בעבירות מס "הוציא תלושי שכר פיקטיביים לעובדים שלא עבדו עבורו"



השופטת שירלי דקל-נוה, מבית משפט השלום ראשל"צ הרשיעה את רואה החשבון מאור חמו על פי הודאתו בביצוע עבירות מס בהיקף כולל של מאות אלפי שקלים. ההסדר, שהוצג לבית משפט השלום בראשון לציון, אינו מפרט את העונש המוסכם. משנת 2009 חמו שותף במשרד ליאון-אורליצקי, אחד מן המשרדים הבולטים, בו הוא מספק שירותי ראיית חשבון גם באופן פרטי.


חמו הודה בהשמטת הכנסות בסך 513,000 ש"ח ועסקאות מדוחות המע"מ שלו בסך 563,000 ש"ח (כולל מע"מ של 82,000 ש"ח). בנוסף, הוא הודה בהנפקת תלושי שכר במרמה לעובדים פיקטיביים בסך 890 אלף שקל. יתרה מכך, חמו הודה בסיוע לעובד במשרד לקבל במרמה קצבת נכות מהביטוח הלאומי על ידי פיצול שכרו בנתוני השכר כך שיראו נמוכים מהסכום שהתקבל בפועל לפני ניכויי הביטוח הלאומי.


בין השנים 2014-2018 היו לחמו הכנסות של 3.3 מיליון שקל, כשבחלק מהן הודה בהשמטה. בעוד שמסר למשרד חשבוניות המשקפות את מלוא רווחיו, במסגרת בדיקה שהתנהלה ברשות המסים עלה החשד כי רו"ח חמו נוהג להשמיט את הספרה אחרונה בחלק מהחשבוניות שהוא מגיש ובאופן כזה מקטין את הכנסותיו במאות אלפי שקלים. 


יתרה מכך, בשנים 2009 עד 2018 ניפח באופן כוזב את הוצאות השכר המדווחות (שאותן ניכה מהכנסתו) באמצעות הוצאת תלושי שכר מפוברקים לעובדים שאינם קיימים. במקרים מסוימים, הוא העביר את סכומי ה"משכורת" כביכול לחשבונות פיקטיביים, רק כדי לקבל את הכספים מאוחר יותר.

Comments


bottom of page