top of page

אות יקיר לשכת עורכי הדין ניתן השנה לפרופ' רבין ולפרופ' ואקי בשיתוף מגזין בית המשפט




מאת: מגזין בית המשפט

בטקס מרשים שנערך במכון הישראלי למשפט פלילי יישומי, במכללה למינהל בראשון לציון, הוענקו אות יקיר לפרופ' יורם רבין ולפרופ' יניב ואקי מטעם לשכת עורכי הדין, מחוז מרכז ובשיתוף מגזין בית המשפט. את התעודות העניקו יו"ר המחוז, עו"ד רומי קנבל והעורך הראשי שלמה בוצ'צ'ו.


להיות פרופסור במדינת ישראל זו ללא ספק זכות גדולה, אבל יש לזה גם אחריות משמעותית. המכובדים שקיבלו את תעודות ההוקרה נוטלים על כתפיהם את המשקל הזה בחוסן, הם הותירו רשמים מתמשכים על מערכת המשפט והעשירו אותה באמצעות תרומתם הייחודית.



בטקס אות יקיר המשפט נכחו שופטים ושופטות מוערכים הממחישים את הפאר של מערכת המשפט שלנו. הם עומדים כהוכחה חיה לכך שמערכת המשפט הישראלית מוגדרת על ידי עקרונות של שוויון, יושרה, אומץ ומומחיות. למרות שהיא מאפשרת דיונים וחילוקי דעות, אלה מתמקדים תמיד בסוגיות הליבה, ולעיתים מביאות לתוצאות שאולי אינן מתיישבות עם רגשות הציבור.



בהמשך הערב, נערך פאנל על ידי המכון הישראלי למשפט פלילי, שהתמקד בסוגיה המכרעת של העמדתם לדין של מחבלי חמאס על פשעי מין נתעבים ומעשי זוועה שבוצעו נגד האוכלוסייה הישראלית במהלך האירועים הטרגיים של השבת השחורה.



פרופ' רבין, "אני שמח על שיתוף הפעולה המבורך בין "מגזין בית המשפט" לבין "המכון הישראלי למשפט פלילי יישומי" הפועל במכללה למינהל, ועל כך שהמכללה זכתה להיות האכסניה לאירוע חשוב זה".


פרופ' ואקי: "מראשית הקמתו של המכון חרטנו על דגלו את אחת מתכליותיו העיקריות – והיא לקדם ולשלב בין השיח האקדמי לשיח המעשי והציבורי. חזונו של המכון כפי שאני רואה אותו הוא לתרום לשיפור ולקידום היבטיו השונים של המשפט הפלילי בכל המישורים – גם במישור החקיקתי, גם במישור האכיפתי וגם הענישתי. זאת ניתן לעשות כמובן בכל מיני דרכים וצורות. גם בערב הזה נעסוק בסוגיות משפטיות אקטואליות, חשובות ומורכבות אשר מתעוררות בעקבות אירועי ה-7 באוקטובור וענינן בשאלת העמדתם לדין ושפיטתם של מחבלי החמאס".



בטקס שכותרתו "העמדה לדין של עצורי חרב הברזל" השתתפו שופטים ומכובדים רבים, ביניהם שופט העליון לשעבר פרופ' יורם דנציגר, ​​השופטת בדימוס נאוה בן אור, השופט בדימוס פרופ' מנחם פינקלשטיין, השופט בדימוס צבי סגל, השופט אריה דורני, עו"ד עדי אלבוים, עו"ד רן כהן רוכברגר, ד"ר עידית שפרן גיטלמן, עו"ד משה בכר, עו"ד דן אלדד, עו"ד דוד טובול ועו"ד אלון רודס, מרצה בפקולטה למשפטים ומנהל אקדמי במכון הפלילי היישומי למשפטים, שניהל במיומנות את האירוע בהצלחה יוצאת דופן.






댓글


bottom of page