top of page

השופט מישורי לב-טוב: חשד "ברף לא נמוך" - הפוסט "אין מנצח מלבד אללה" חשש לשלום הציבור


בתפנית מזעזעת של אירועים, ד"ר דלאל אבו אמנה, זמרת לאומנית וחוקרת מוח, נעצרה בעקבות מספר פוסטים שפרסמה ברשתות החברתיות, בהם הביאה התבטאות נגד מדינת ישראל ותמיכה בפלסטין.

הפוסט עורר ביקורת חריפה מצד הגולשים כשדגל פלסטין מלווה בביטוי "אין מנצח מלבד אללה". המשפט הזה מסמל את הניצחון המוסלמי. בעקבות כך החשודה נלקחה למעצר על ידי המשטרה והוגשה בקשה להארכת מעצרה בבית משפט השלום בנצרת.


עם הגברת המתיחות סביב מעצרה של ד"ר דלאל אבו אמנה, השופט ניר מישורי לב-טוב הדגיש שהוא נוקט עמדה נוקשה על חומרת התבטאויותיה, והודיע כי מצא חשד סביר "ברף לא נמוך" - שהזמרת ביצעה את העבירות המיוחסות לה וכי קיים חשש לשלום הציבור אם תשוחרר.


התיק זכה לתשומת לב משמעותית, ולהחלטת בית המשפט יהיו ללא ספק השלכות מרחיקות לכת, לא רק על ד"ר אבו אמנה אלא גם על חופש הביטוי והאיזון העדין של השלום באזור.


בנוסף, נציג המשטרה והפרקליטות רואים בעין אחת, כי הפוסט עלול להתפרש כהסתה, במיוחד בהתחשב במתיחות המתמשכת באזור. הם מאמינים שהצהרות כאלה יכולות לתרום להסלמה של האלימות ולהוות איום על הביטחון הלאומי.


כמו כן, השופט ניר מישורי לב-טוב, קיבל חומר סודי הקשור לחקירה. גילוי זה עורר שאלות על ההליך השיפוטי וההשפעות בתיק. נציג המשטרה אשר סיפק את החומר הסודי בהחלט הוסיף רובד חדש של מורכבות למצב שכבר שנוי במחלוקת.


תגובת הטכניון: "בימים האחרונים מופץ ברשתות החברתיות פוסט תומך טרור המיוחס לד"ר דלאל אבו אמנה. הפוסט מציג את ד״ר אבו אמנה כעובדת הטכניון. ‏נבקש להבהיר כי מדובר בסטודנטית לשעבר, שסיימה את לימודיה ב-2019 ואינה מועסקת על ידי הטכניון."


עוד בחדשות:



Commentaires


bottom of page