top of page

חברת הרכבים קרסו הסתירה שרכב היוקרה עבר תאונה - ותפצה לקוח ב-44 אלף שקל



בני זוג שרכשו רכב שטח ניסאן פאת'פיינדר משנת 2009 מחברת המכוניות קרסו מוטורס בשנת 2012 מצא את עצמו מסובך במאבק משפטי מורכב לאחר גניבת הרכב.


בני הזוג, שרכשו במקור את ניסאן פאת'פיינדר תמורת 170 אלף שקל, גילו מאוחר יותר כי הרכב היה מעורב בשתי תאונות קשות, מה שהפחית משמעותית את ערכו. כשקיבלו את הפיצויי מחברת הביטוח לאחר הגניבה, הם גילו שהתשלום הצטמצם עקב עבר תאונות לא ידוע. בני הזוג הגישו תביעה נגד קרסו על סך 75,000 שקל, בשל העובדה שהיה רכב חברה וכמחצית בשל התאונות, וכן 2,200 שקל על עוגמת הנפש.


בית משפט השלום בחיפה קיבל את התביעה. השופטת (בצילום) אפרת קריב הדגישה את חשיבות השקיפות במכירת מכוניות משומשות, וקבעה כי יש לגלות לקונה מידע חיוני המשפיע על רכישה. השופטת ציינה שקרסו ידעה על היסטוריית התאונות של הרכב, בשל מידע שמסר לה מנהל המוסך, אך בחרה להסתיר מידע זה מהרוכשים.


השופטת התבססה על כך שקרסו רכשה את הרכב בעצמה בסכום שכלל הפחתה של 38 אלף שקל ממחיר המחירון, שתואם את ירידת הערך המיוחסת לתאונות, כאשר הרכב טופל במוסך מורשה של החברה.

ראוי לציין כי, גם מכון הבדיקה ימית ובעליו נתבעו - בשל דו"ח בדיקה מטעה אשר הביא את בני הזוג להאמין שהרכב במצב תקין, ואין צורך לבדוק אותו.


עם זאת, נמצא שימית התרשלו בבדיקה והדוח לא שיקף את מצבו האמיתי של הרכב, ולכן גם הם אחראים לנזק שנגרם לתובעים. מה שהוביל לאחריות משותפת של המכון לנזקים שנגרמו לתובעים.


למרות הטיעונים בדבר ראיות שנפגעו עקב חלוף הזמן, פסק בית המשפט לבני הזוג פיצויים בסך 44 אלף שקל, כאשר קרסו נושאת ב-80% מהאחריות ומכון הבדיקה "ימית" ב-20%.

 

מקרה זה משמש תקדים להגנת הצרכן ואחריות בתעשיית הרכב, תוך שימת דגש על חובותיהם החוקיות של מוכרים וגופי בדיקה לספק מידע מדויק לקונים. הפסיקה מחזקת את העיקרון לפיו שקיפות ויושר בעסקאות הן ערך עליון, מה שמבטיח יחס הוגן ותיקון לצרכנים שעלולים ליפול קורבן לבעיות שלא נחשפו ברכישת רכב משומש.

Kommentare


bottom of page