top of page

שיטת מצליח: הכשרה חב' לביטוח תבעה החזרים מאורחת בבקתת נופש שנשרפה



אירוע שריפה במתחם הבקתות 'נפלאות הגליל' במושב שפר קיבל תפנית בלתי צפויה כאשר הכשרה חברה לביטוח ביקשה להחזיר את הפסדיה על ידי הגשת תביעה כספית של 50,572 (תביעת חלופה) נגד אורחת בשם ג'וד קולינס.בתביעה נטען כי הנתבעת אחראית להתפרצות השריפה בבקתת האירוח.


בעקבות התפרצות השריפה שילמה חברת הביטוח הכשרה, המבטחת את בקתת האירוח, בתגמולי הביטוח לבעלים בגין הנזקים שנגרמו.


בחקירה של הכשרה נטען כי ג'ודי השאירה חפץ שעלול להיות מסוכן, כמו מטען או מכשיר המופעל באמצעות סוללה, על מזרון המיטה, מה שהוביל להצתת האש. גילוי זה סיפק לחברת הכשרה מטרה פשוטה לכאורה לתביעת החלפה, שכן ג'ודי נתפסה כמטרה קלה חסרת משאבים להגנה חזקה.


עם זאת, ההליך המשפטי קיבל תפנית בלתי צפויה כאשר הנתבעת, בניגוד לציפיות, עמדה על שלה והתגוננה מול הטענות נגדה. למרות הניסיונות ללחוץ עליה להגיע לפשרה, קולינס נשארה איתנה בהגנתה, ודחתה את ההאשמות שהופנו כלפיה.


לטענתה האשם הבלעדי לאירוע השריפה הוא הבעלים של הבקתה, המבוטח, אשר התרשל בהתקנה או החזקת שקע חשמלי פגום ומסוכן למזגן אשר פעל בבקתה וכן החזיק בבקתה מזרנים דליקים שאינם תקינים.


עוד אמרה הנתבעת כי, שקע המזגן היה פגום וכי האש פרצה בשל תחזוקה לקויה של הבקתה על ידי המבוטח.


בנוסף צירפה הנתבעת חוות דעת של שירותי כבאות והצלה לישראל אשר קבעה כי מוקד השריפה נמצא במזגן ואילו בצד ימין של המיטה הוא מוקד משני שנגרם כתוצאה מנפילת הווילון שבער.

 

בעימות בבית משפט השלום בתל אביב, שקדה הרשמת ורדה שוורץ בקפדנות על הראיות שהוצגו על ידי שני הצדדים. לאחר בדיקה מעמיקה, קבעה הרשמת שוורץ כי לא מצאה "כל יסוד עובדתי ומשפטי לטענת התובעת לפיה חלה על הנתבעת האחריות על הותרתם של מכשירים חשמליים קטנים בבקתה ללא השגחה ואפילו על המיטה".

 

אשר על כן, פסקה הרשמת כי היא "דוחה את התביעה ומחייבת את התובעת לשלם לנתבעת הוצאות משפט בסך 10,000 שקלים".


פסק הדין של הרשמת הבכירה שוורץ שימש עדות לחשיבות שמירת הצדק ובעיקר שחברות הביטוח יקפידו על נהלים אתיים במרדף אחר תביעות.



Comments


bottom of page