top of page

ישראל במלחמה: הקבינט המדיני מכין נוסח שיאפשר סגירת אל-ג'זירה בישראל


בהסכמת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, גובש נוסח תקנות שיוצג עוד הלילה בידי הקבינט ויאפשר סגירת משרדים ועצירת שידורים של כלי תקשורת זר שפוגע בביטחון המדינה. מי שיאשרו סגירה הם שר הביטחון והקבינט.


מיארה הגיבה הלילה לפרסום בכאן 11, לפיו יש קשיים משפטיים לקדם את התקנות שמבקש שר התקשורת קרעי לקדם, לסגירת רשת אל-ג'זירה בישראל. בהודעה שפרסמה לשכתה נכתב: "במענה לפניות הרינו להבהיר כי הטענות ביחס לעמדת הייעוץ המשפטי בעניין ערוץ אל-ג'זירה מסולפות ומטעות. רק אתמול בצהריים הועברו לייעוץ המשפטי חוות דעת של גורמי הביטחון בעניין. הייעוץ המשפטי עמל על העמדת תשתית משפטית מתאימה.


היועמ"שית תציג לקבינט נוסח תקנות שעת חירום המסמיכות את שר הביטחון, באישור הקבינט, לסגור משרדים ולמנוע שידורים בישראל של כלי תקשורת זר הפוגע בביטחון המדינה".


שר התקשורת שלמה קרעי, מגיש ההצעה לקבינט, מסר בתגובה לדיווח בכאן חדשות: "רק שתבינו איזו תפיסת עולם מעוותת. כבר שבוע שלם שאני מביא לידי היועמ״שית את חוות הדעת התומכות של כל גורמי הביטחון בישראל בעד סגירת התחנה תומכת הטרור הזו, ואחרי מאמצים אדירים, עבור הליך שברור לכל בר-דעת שצריך לבצע, מה אומרת כעת בהרב מיארה, תוך כדי שהיא כופה על היועמ"שית של המשרד שלי לכתוב זאת? שיש מניעה חוקתית(!) להעביר את התקנות שסוגרות אל אלג'זירה. פשוט טירוף הדעת. אני קורא לחברי הקבינט לאשר זאת בכל מקרה. אנחנו במלחמה! מי שירצה, יעתור אחרי זה לבג"ץ, אבל את התחנה הזו סוגרים עכשיו!".


מאחורי הרצון לסגור את משרדי אל-ג'זירה בארץ עומדת האשמה כי רשת השידור הקטרית "פוגעת בביטחון המדינה ומסיתה לאלימות". במסגרת התקנות שמקדם השר קרעי, הערוץ ייסגר בישראל, משדריו יוחרמו ויישללו תעודות העיתונאי של עובדיו.


באל-ג'זירה דחו את הטענות והשיבו: "ישראל מאשימה אותנו על לא עוול בכפנו. מאז תחילת המלחמה, שידרנו בשידור ישיר את כל מסיבות העיתונאים של נתניהו, גלנט והרמטכ"ל בתרגום סימולטני. על המסך שלנו התארחו דוברי צה"ל, דניאל הגרי ואביחי אדרעי וכן דובר משרד החוץ, גם דני דנון ואפילו הד"ר מרדכי קידר".


"התמונות שאנו משדרים הן אותן תמונות שישראל משדרת, ובכלל זה כל הערוצים הישראלים. ההצהרות הצבאיות שודרו, מעולם לא פעלנו נגד הצנזורה ואנו מקפידים להתכתב עם הצבא", הוסיפה אל-ג'זירה.


באדיבות: יואב יצחק, News1


עוד בכותרות:

Comments


bottom of page