top of page

שופטים רבים הגיעו אל המשפחות שנפגעו ממתקפת הטרור האכזרית של ארגון החמאס דאעש


שופטים רבים ביקרו אצל משפחות הנפגעים והנרצחים ממתקפת הטבח האכזרית של ארגון החמאס ב־7 באוקטובר. השופטים הגיעו לחבק את המשפחות ולתמוך בהן בשעתן הקשה. מדינת ישראל בעיצומה של מלחמה והאומה כולה ממשיכה להתמודד עם ההשלכות של המעשה הנתעב של המרצחים בעזה – ועם זאת, רבים מתנדבים ותורמים ממרצם וכך, גם ביקור השופטים ותמיכתם מספקים שביב של תקווה ותחושת סולידריות שנדרשת בעת מצוק.


קבוצת שופטים מבתי משפט השלום במחוז מרכז נטלה על עצמה את המשימה לבקר בבתי משפחות הנפגעים. השופט המוערך מנחם מזרחי, נשיא בתי משפט השלום במחוז מרכז, ריכז את הקבוצה ועודד את השופטים להצטרף לשליחות החשובה. השופטים הגיעו להביע תנחומים ולהעניק אוזן קשבת לאלו שנפגעו עמוקות מהתקפה אכזרית שפקדה משפחות רבות – פיזית ונפשית.


במהלך הביקורים הקשיבו השופטים בתשומת לב לסיפורים ולסבל של המשפחות והצטרפו לדמעות של התסכול והאבל. השופטים התרגשו עמוקות מהאהבה והכרת התודה שהביעו המשפחות, ונוצרו קשרי ידידות שחרגו מגבולות האולם.

ביקורים אלו משמשים דוגמה רבת עוצמה לקשר בין מערכת המשפט לציבור הרחב. ברגעי משבר, כשהכאב והאובדן נמצאים בשיאם, השופטים פושטים את הגלימה ומוכיחים כי הם לא רק עושים צדק אלא גם מספקים נחמה והקשבה. הנוכחות והנכונות שלהם להתקשר עם המשפחות מדגימות את האנושיות המשותפת ואהבת העם שמאחדת את כולנו.


מתקפת הטרור של חמאס על ישראל טלטלה את האומה, והביאה לאובדן של יותר מ־1300 בני אדם. הותירה אינספור פצועים אחרים ומאות של נעדרים. באמצעות ביקוריהם הבינו השופטים את חשיבות התמיכה האנושית ואת הכוח שניתן לשאוב אחד מהשני בתקופות קשות. המשפחות, בתורן, הביעו את הערכתן העמוקה לשופטים שהקדישו מזמנם ומאמציהם להיות נוכחים איתם בשעותיהם החשוכות ביותר.


לאחר הטרגדיה הזו, חיוני להזכיר לעולם שהקורבנות של מתקפת הטרור הזו לא היו רק סטטיסטיקה או נפגעים, אלא בני אדם עם חיים, חלומות ואהובים. תמיכה וסולידריות חיוניות בתהליך של ריפוי ובנייה מחדש של חיים שהתנפצו על ידי אלימות ברברית ואכזרית.


"אנו מביעים את תמיכתנו והכאב למשפחות השכולות והקורבנות, ולעם הישראלי כולו". אמר אחד השופטים, שנפגש עם משפחות נפגעי הטבח. "אנו עומדים יחד, מאוחדים בנחישותנו להתגבר על הכאב והמצוקות שנגרמו מהפעולות האכזריות של ארגון הטרור". עוד סיפר כי הרשמים והשופטים שביקרו את המשפחות לא נשארו עם עין אחת יבשה. עוד הוסיף וציין כי "זה בור בלבבות של כולנו, בור גדול, אסון לאומי, רעידת אדמה".

ביקורי השופטים במשפחות הנפגעות משמשים תזכורת לכך שעבודת השופט אינה מוגבלת רק לאולם בית המשפט. מערכת המשפט מבינה את החשיבות של מתן תמיכה רגשית וחמלה למי שסבל מאובדן לאין שיעור. על ידי יציאת השופטים מכותלי בית המשפט הם מפגינים את מחויבותם לציבור ולקהילה.


ראוי להודות גם לחוסן ולחוזק שהפגינו המשפחות עצמן. למרות הכאב העצום שלהם, הם גילו אומץ ונחישות יוצאים מן הכלל לבנות את חייהם מחדש. ביקורי השופטים סיפקו תחושה מחודשת של תקווה ותזכורת לכך שהם לא לבד במסעם לקראת ריפוי. השופטים הדגישו כי מול פיגוע טרור אכזרי שכזה, הכרחי שלא ניתן לפחד וייאוש לפלג בינינו. השופט הוסיף גם כי: "ביקורי השופטים הזכירו לנו את החשיבות של עמידה ביחד, תמיכה זה בזה וסירוב לתת לפעולות טרור לערער את האנושות המשותפת שלנו".


בעודנו ממשיכים להתאבל על אובדן חייהם של חפים מפשע ולתמוך באלו שנפגעו מהאירוע הטרגי הזה, הבה לנו לשאוב כוח ממעשי השופטים ולספק נחמה ותמיכה. ביחד, נוכל להתגבר על הכאב ולפעול לקראת עתיד שבו מעשי אלימות אכזריים כנגד בני עמנו לא יהיו עוד בחיינו.


מאת: שלמה בוצ'צ'ו, מגזין בית המשפט



עוד בכותרות:



תגובה 1

1 Comment


Guest
Oct 16, 2023

מיוחד, מה שנקרא בפשטות ירידה אל העם.

תודה

Like
bottom of page