top of page

הדרום הפרוע: נמלט במהירות גבוהה נגד כיוון התנועה והמרדף הסתיים בתאונה עם ניידת



בפסק דין שפסק לאחרונה השופט הבכיר אלון גביזון מבית המשפט המחוזי בבאר שבע, נגזרו על הנאשם עלי אבו סבית 4 שנות מאסר.


בנוסף הוא חויב בתשלום פיצויים בסך 35,000 שקל. גזר הדין הגיע לאחר שאבו סבית הודה במעורבותו בגניבה מתוכננת של חלקי רכב בעיר באר שבע, יחד עם מוחמד אבו סבית.


בית המשפט שמע כיצד הגיעו הנאשם ומוחמד לרחוב מרדכי נמיר בבאר שבע במכונית טויוטה קורולה עם לוחיות מספר שהושחתו כדי להסתיר את זהותם. כשבידיהם כלי פריצה, וניגשו אל רכב מסוג טויוטה קורולה, אשר חנה ברחוב.


השניים פירקו את המראה הימנית של רכב הטויוטה והחלו בפירוק גלגלי הרכב. בשלב מסויים השניים נתקלו בקושי בפירוק הגלגלים והחליטו לעזוב את המקום ונכנסו לרכב, כאשר הנאשם התיישב במושב הנהג ומוחמד ישב לצדו והחלו במנוסה.


בהמשך, המשטרה קיבלה דיווח אודות האירוע, והגיעה ניידת משטרה למקום ובה השוטרים אביב דסה ואלכסנדר זייצב, השוטרים יצאו מהניידת לאחר שהבחינו כי הנאשם ומוחמד עולים לרכב ונמלטים.


כאשר השוטרים חוסמים עם הניידת את היציאה מהרחוב והדליקו אורות משטרה מהבהבים בעוד שהשוטר נותר מחוץ לניידת.


הנאשם ומוחמד החלו בנהיגה פרועה וניסו לברוח מהמקום, תוך שהם חולפים בנסיעתם על פני זוג צעיר, אשר הלכו באותה עת עם בנם הפעוט בעגלת תינוק.


לאחר מכן, פגע הנאשם באמצעות הרכב בבני הזוג, המתלוננת מעדה על ברכיה, אך הנאשם המשיך בנסיעתו במטרה להימלט ממעצר, עלה על המדרכה לכיוון שטח מוביל ליציאה מהרחוב, בעוד אחד השוטרים פותח במרדף אחריהם בניידת ומכווין כוחות נוספים.


הנאשם המשיך בנהיגה פרועה ובמהלך המרדף הגיע לצומת רחובות והבחין בכלי רכב שנעצרו ברמזור אדום. הנאשם עקף את כלי הרכב, תוך שהוא עולה על אי תנועה ונכנס לצומת באור אדום, ופוגע בניידת, אשר נפגעה קשות והושבתה.


בשלב מסוים יצאו הנאשם ומוחמד מהרכב והחליטו להימלט רגלית, כאשר שוטרים רצים אחריהם. הנאשמים טיפסו על גדרות, נכנסו לבית ספר ולבסוף התחבאו בין שיחים, עד אשר אותרו ונעצרו על ידי כוחות המשטרה.


כתוצאה ממעשי הנאשמים, פונו המתלוננים, הפעוט וחלק מהשוטרים לבית החולים "סורוקה". שם נמצא כי נגרמו להם פגיעות ושברים. לפעוט נגרמו סימני חבלה במצח, שפשופים בשפה העליונה ובגפיים, בגב יד שמאל.


השופט גביזון הדגיש את חומרת העבירות שביצע הנאשם, וציין את הסכנה האמיתית הנשקפת ממעשיו אשר "יצרו סכנה ממשית לציבור".

 

לאור חומרת הפשעים גזר השופט גביזון עונש מחמיר והדגיש כי "הצורך בענישה ממשית ומרתיעה גובר בענייננו נוכח הצורך בהרתעת הרבים, שכן על בית המשפט להעביר מסר ברור ומרתיע לעבריין בכוח כי הימלטות משוטרים תוך נהיגה מסכנת חיים תיתקל בקיר ברזל של אפס סובלנות"

  

סוף דבר:

על הנאשם גזר השופט גביזון את העונשים הבאים: 4 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי לתקופה של 6 חודשים, פסילה בפועל מלקבל או להחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 3 שנים, קנס בסך 25,000 ₪ ופיצוי למתלוננת בסך 5,000 ₪, ולפעוט  באמצעות הוריו סך של 5,000 ₪.

 

Comments


bottom of page