top of page

עוקץ הנדל"ן: השתלט על שטח בשכונת עזרא ומכר למשקיעים "שילמו לו מיליוני שקלים"



יהושע מלכי, גבר בשנות ה-60 לחייו מבת ים, נמצא במרכזה של שערוריית נדל"ן שהותירה משקיעים רבים בסערה. מלכי, לכאורה פושט רגל ונואש ממצוקותיו הכלכליות, מואשם בהשתלטות בלתי חוקית על קרקע בבעלות המדינה, בשכונת עזרא בתל אביב. תוכניתו הבטיחה כסף קל אך הותירה בעקבותיה שובל של הונאה. לנעקצים סיפר הנאשם כי ירש את המגרש מהוריו.


העוקץ המשוכלל כלל את מלכי שמכר חלקים מהקרקע למשקיעים תמימים שחלמו לבנות את בתיהם. הראה להם חשבונות ארנונה, מים וחשמל על שמו, על מנת לשכנע את המתלוננים בכזב.


משקיעים אלה, מלאי תקווה ולהוטים להבטיח את עתידם, העבירו למלכי מאות אלפי שקלים, באמצעות אשתו, בנו וסוכנויות רכב, בהבטחה לנכס שלא יתממש לעולם.


חומרת המצב התגלתה כאשר 11 קונים, שילמו לנאשמים 2,046,590 שקלים, או אז הבינו שהם נפלו קורבן לתוכנית שנראתה טוב מכדי להיות אמיתית. "הם מכרו שוב ושוב אותו הנכס בתל אביב, שאין להם כל חזקה חוקית עליו". אמרה המאשימה.


מלכי, יחד עם שלושה מבני משפחתו, התמודדו (21.2.24) עם ההשלכות כשהם הופיעו בפני השופט ירון גת בבית המשפט השלום בתל אביב, כדי לענות על ההאשמות שהועלו נגדם.


בעוד מלכי נעצר לפני שנה, אשתו מצאה את עצמה במעצר בית, מפוקחת על ידי אזיק אלקטרוני. ברגע נוקב במהלך הגישור, פנתה הגברת חלי מלכי, רעייתו של החשוד המרכזי, וביקשה להסיר את האזיק האלקטרוני. למרות בקשתה, השופט גת בעל המזג השיפוטי הנעים נותר נחרץ, והדגיש את חומרת האישומים נגד המשפחה.


במהלך הגישור, הודה יהושע מלכי, כשהוא משקף את נסיבותיו, במאבקיו הכלכליים והביע נכונות לשתף פעולה עם ההליך ומעוניין לחסוך זמן שיפוטי יקר.


ככל שהתנהל הליך הגישור בפני השופט גת, התברר כי הנאשם לא הגיע להחלטה. עורכי הדין של הנאשם הודו באתגרים שנתקלו, וטענו בשלב זה כי מיצו את הליך הגישור ולא הצליחו להתקדם.  


סוף דבר, קבע השופט: "בשלב זה, הגישור בעניינם של נאשמים 1 ו-2 מוצה וההליך בעניינם יימשך במסגרת של שמיעת ראיות בפני השופט שמאי בקר בהתאם למועדים שנקבעו. היה והצדדים ירצו לשוב ולהמשיך את הליך הגישור בהמשך, יוכלו להגיש בקשה בכתב בנושא".



Comments


bottom of page