top of page

רשות המסים חקרה את בעלי חברת מקס, בחשד להונאת מס לגבי 200 אוטובוסים



רשות המסים עיכבה לחקירה שני בעלי מניות ומנהל בכיר של יבואנית המשאיות והאוטובוסים מקס בחשד להונאת מס בהיקף של כ-15 מיליון שקל. מקס, שחקן מפתח בשוק הישראלי ונציגה של הענקית השוודית סקניה, נמצא כעת בחקירה בגין חשד לייבוא אוטובוסים באמצעות הצהרות כוזבות כדי להתחמק מתשלום מסים.


הנחקרים הם שלמה אילן לזר, תומר קוקו ואיתמר לזר. שופט בית משפט השלום (בצילום) גיל גבאי, שחרר את החשודים בתנאים מגבילים, לרבות ערבות עצמית בסך 100 אלף שקל, איסור יציאה מהארץ ל-180 יום ומסירת דרכוניהם.


החקירה מתמקדת בשנים 2019 עד 2023, שבמהלכן ייבאה מקס לכאורה כ-200 אוטובוסים תוך שימוש בשיטות כוזבות כדי להימנע מתשלום מסים ומע"מ לטענת הרשות, האוטובוסים, שמקורם תוצרת איריזר הספרדית באמצעות הנציגה חב' אמקול. היבואנים טענו כי הם זכאים לפטור ממס זאת משום שמדובר באוטובוסים שיבואו לכאורה ממדינות האיחוד האירופי.


עם זאת, על פי החשד, התברר כי האוטובוסים הורכבו בפועל במפעל של איריזר במרוקו, מה שפוסל אותם מהפטורים ממס המיועדים לסחורות שיוצרו באיחוד האירופי. לטענת הרשות, מצג זה גרם להפסדים ניכרים לקופת המדינה, בהיקף של 15 מיליון שקל מייבוא ​​אוטובוסים אלו לאורך השנים.


עוד טוענת הרשות, מלבד העבירות לפי פקודת המכס, הרשות מיחסת לחשודים גם עבירות על חוק המע"מ.


Komentar


bottom of page