top of page

הרשמת גור אריה: הרשות הפלשתינית תחויב לפצות הורים שבתם נרצחה בפיגוע טרור



בהחלטה משמעותית, רשמת ההוצאה לפועל, (בצילום) עידית גור אריה, חייבה את הרשות הפלסטינית לפצות את הוריה של דליה למקוס ז"ל, נרצחת בפיגוע מתועב, בסכום כשל 267,000 שקל. החלטה זו מגיעה לאחר על פסק דין כאשר הרשות היא צד ג' בתיק. 


תקרית הרצח קורעת הלב התרחשה לפני כתשע שנים כאשר דליה למקוס ז"ל נרצחה באכזריות על ידי מחבל שהורשע לאחר מכן במספר אישומים. רצח במזיד, ניסיון רצח והחזקת נשק. חומרת הפשעים הביאה להטלת שני מאסרי עולם רצופים, האחד בגין רצח למקוס ז"ל ובגין ניסיונות רצח של שני אנשים נוספים  (ישי כץ וישעיה הורביץ).


משום שהורי המנוחה הם יורשיה החוקיים, נקבע, כי על החייב לפצות את עיזבון המנוחה בסכום כולל של 3,911,531 שקלים. כמו כן, בינואר 2017 הוטלו עיקולי צד ג' על הרשות הפלסטינית, אש"פ ומשרד האוצר של ישראל. 


יש לציין כי הרשות הפלסטינית מעורבת בתיק כצד שלישי בשל מדיניותה של מתן תמיכה כספית למחבלים ובני משפחותיהם. התברר כי הרשות משלמת משכורות חודשיות למעורבים בפיגוע, כאשר הסכום בהתאם לחומרת העבירה. במקרה זה, מבצע הרצח של דליה למקוס ז"ל מקבל משכורת חודשית של 12,000 שקל מהרשות.


הרשמת גור אריה קבעה בהחלטתה, כי חובתה העיקרית של הרשות הפלסטינית היא להעביר את הסכומים המעוקלים, זאת אומרת את המשכורת של המחבל עליה הוטל העיקול, במידה והצד השלישי יימלא אחר ההחלטה.   


עוד אמרה כי הרשות הפלסטינית (צד ג' בתיק) מקצה סכומי כסף נכבדים מדי שנה לאנשים המעורבים בפעולות טרור. ככל הנראה סכומים המתקרבים למיליארד שקלים בשנה.


עוד הדיגשה הרשמת כי מדי חודש מועברים כספים ממדינת ישראל מהם משולמים למחבלים ולבני משפחותיהם, וכעת עליה לפצות את המשפחה. 



Comments


bottom of page