top of page

עונש מביך: נהג ב-220 קמ"ש ובהשפעת אלכוהול וקיבל חודשיים פסילה וקנס 1,200 שקל



פסק הדין של בית המשפט לתעבורה בחיפה עורר מחלוקת על אדם אשר היה מעורב בנהיגה מסוכנת ופזיזות וקיבל עונש קל.


למרות נסיעה במהירות מופרזת של 220 קמ"ש בכביש 6 ללא ביטוח, בהשפעת אלכוהול, וביצוע עקיפות מסוכנות, נגזרו על הנאשם פסילה של חודשיים בלבד וקנס בסך 1,200 שקל.


החלטה זו התקבלה על ידי השופטת כרמית פאר גינת, שכיבדה את הסדר הטיעון שהושג בין ב"כ הנאשם לבין המדינה.


הנאשם הואשם בעבירות שונות, בהן נהיגה בקלות ראש, סטייה מנתיב תוך סיכון תנועה, נהיגה ללא ביטוח ונהיגה בשכרות. בכתב האישום, שהוגש באוקטובר 2022, נטען כי הנאשם נהג ברכבו לפנות בוקר בכביש 6 במהירות קיצונית תוך שהוא סטה מנתיב לנתיב ומבצע עקיפות מסוכנות אשר העמידו את יתר הנהגים בסכנה.


במעצר התברר כי הנאשם נהג ללא ביטוח ובגופו ריכוז אלכוהול גבוה פי 15 מהמותר בחוק.


עם ותק של ארבע שנות נהיגה בלבד וארבע הרשעות קודמות, קיבל הנאשם עונש קל בשל הסדר טיעון. במקום להאשים את הנאשם בנהיגה בשכרות, העבירה הורדה לנהיגה תחת השפעת משכרים. השופטת פאר גינת אישרה את ההסדר המתוקן לאחר שהנאשם הודה באישום.


השופטת פאר גינת, אמרה על אף שהכירה בחומרת מעשיו של הנאשם ובסכנה הפוטנציאלית קבעה כי "לנוכח מהות העבירות על פי כתב האישום המתוקן ועברו התעבורתי של הנאשם – נראה לי כי ההסדר שאליו הגיעו הצדדים הינו סביר בנסיבות העניין".


לאור זאת השופטת גזרה על הנהג עונש מביך על פי הסדר הטיעון: פסילה בפועל לתקופה של חודשיים, חמישה חודשי פסילה על תנאי למשך 3 שנים, מאסר על תנאי וקנס בסך 1,200 שקל.


לסיכום: גזר הדין אינו מתיישב עם חומרת העבירה וההיסטוריה של הנאשם בהרשעות קודמות. תומכי בטיחות בדרכים מדגישים את החשיבות של הרתעת נהיגה פזיזות והגנה על שלום הציבור באמצעות הטלת עונשים הולמים.

 


Comentários

Não foi possível carregar comentários
Parece que houve um problema técnico. Tente reconectar ou atualizar a página.
bottom of page