top of page

המיליונר ג'ואי לאו רכש דירת פאר ב-84 מיליון שקל וסירב לשלם דמי תיווך



מאבק משפטי על עמלת תיווך: איש העסקים והפילנטרופ הבולט ג'ואי לאו חויב על ידי השופט אביים ברקאי לשלם כמיליון שקל למתווך דירות. פסק הדין הגיע לאחר רכישה של מחצית מנכס שהמתווך הציג לו והוציא אותו מהעסקה הסופית.


התביעה הוגשה על ידי המתווך אור פינסון נגד היזם היהודי ג'ואי לאו, אשר רכש דירת פאר בבניין היוקרתי ברחוב ארלוזורוב בתל אביב, תמורת 84 מיליון שקל.


למרות אי רכישת הנכס באמצעות המתווך פינסון, השופט ברקאי בחן היטב את התיק וקבע כי משפחת לאו - חתמו על הסכם מחייב עם המתווך כאשר הדירה הוצגה להם לראשונה.


עוד אמר השופט כי הניסיונות הכושלים של לאו לערער על תוקפו של ההסכם "כאן המקום לציין שהנתבעים ניסו לטעון גם ביחס לחתימה על ההסכם והתחרטו. ניסיונות אלה לאו דווקא תרמו לאמינותם ואמינות גרסתם".


במהלך ההליך המשפטי קבע השופט את גובה דמי התיווך המגיעים למתווך. בתחילה דרש התובע 2 אחוזים מסכום העסקה לרכישת הנכס. עם זאת, השופט קבע כי לא ניתן להיעתר לדרישה הזאת, מאחר שהוא הציג לבני הזוג רק מחצית מהקומה.


כאמור, פסק השופט ברקאי כי על המתווך לקבל מחצית מהסכום הנתבע, לפיכך, דמי התיווך להם זכאי התובע הם 982,800 שקל. בנוסף, על הנתבעים לשלם הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד בסך 98,000 שקל.


כיוון שמשפחת לאו ידועים כג'נטלמניים, נותר לראות אם ימלאו אחר פסיקת בית המשפט השלום או שימשיכו בהליכים משפטיים.

Comments


bottom of page