top of page

ביהמ"ש צפת: רון קובי ישלם מאות אלפי שקלים לראש עיריית טבריה בגין פרסומי דיבה



רון קובי, ראש עיריית טבריה לשעבר, שוב מצא את עצמו עולה לכותרות גם לאחר הדחתו מתפקידו. בעקבות פסק דין של בית המשפט המחוזי בספטמבר השנה, אשר חייב את קובי לשלם לחבר מועצת העיר דוד אוחנה 120 אלף שקלים בגין פרסומיי לשון הרע, כעת השופטת רביע ג'באלי מבית המשפט השלום בצפת קבעה כי קובי יפצה את ראש העיר לשעבר יוסי בן דוד ב-380 אלף שקל, כולל הוצאות משפט.


יוסי בן דוד הגיש תביעה נגד רון קובי בגין 58 פרסומים בפייסבוק. בית המשפט קבע כי 11 מהפרסומים הללו, שהתמקדו בהגשת תלונות במשטרה, חקירות ומעצרים, וכן 25 פרסומים הנוגעים לשחיתות, מרמה, שוחד ומעשים פליליים, מהווים לשון הרע. בן דוד טען כי האופי והסגנון הקשה של פרסומים אלו מעידים על כוונה ברורה לפגוע בו בזדון. מנגד, קובי טען כי פרסומיו נועדו לשרת את אינטרס הציבור והכחיש כל כוונת זדון או נזק שנגרמו לתובע.


השופטת ג'באלי, ציינה כי ההליך המשפטי התנהל תקופה ארוכה שלא לצורך, במשך כ-6 שנים, היא אמרה עיכוב זה מונה בעיקר להתנהלותו של קובי, והוסיפה כי ההתמשכות בהגשת חומר ראייתי לא רלוונטי ועדויות של עדים מיותרים, לרבות רעייתו של התובע ועוזרו האישי.


בפיה של ג'באלי ביקורת חריפה על התנהלותו הדיונית של קובי: חילופי עורכי הדין התכופים, שהובילו לדחיות דיון רבות מסיבות שונות כמו תואנות שונות, כולל התעלפות עו"ד בפתח ישיבת ההוכחות, הידבקות בקורונה והיפצעות בקטטה.


לגבי לשון הרע, הדגישה השופטת ג'באלי: "אין עסקינן בפרסום חד-פעמי אלא בקמפיין פרסומי שנמשך תקופה ארוכה בשנים 2017-2016", כתבה בהחלטתה, "הפרסומים נעשו באינטנסיביות ובתדירות גבוהה ובתקופות מסוימות הפרסום נעשה באופן יומיומי. הנתבע לא חזר בו מהפרסומים, לא הסיר אותם, חזר על הדברים במהלך ההליך ולא הביע התנצלות. התנהלות הנתבע, התבטאויותיו הפוגעניות והסדרתיות כלפי התובע ואחרים, מחייבת הפעלת שיקולי הרתעה עתידיים כלפיו".

 

Comments

Couldn’t Load Comments
It looks like there was a technical problem. Try reconnecting or refreshing the page.
bottom of page