top of page

עיריית חיפה תשלם כ-100,000 שקל לאישה שנפלה מבור במדרכה



בית משפט השלום בקריות קבע לאחרונה כי על עיריית חיפה לפצות תושבת העיר בת 65 שנפגעה לאחר שמעדה על מהמורה במדרכה. השופטת אלואז זערורה-עבדאלחלים קבעה כי העירייה התרשלה בכך שלא טיפלה בצורה מספקת במפגע. ופסקה לתובעת פיצוי של 100 אלף שקל.


התאונה התרחשה במהלך קיץ 2019. התובעת, מטפלת בקשישים ועולה מחבר העמים, סיימה ביקור בעיר ובדרכה לתחנת אוטובוס ברחוב רזיאל היא נתקלה בבור שנוצר בין המדרכה לכביש. משלא הצליחה להתחמק, ​​היא מעדה ונפלה בעוצמה על הכביש, נגרמו לה שברים בברך שמאל ובקרסול ימין.


בעקבות התאונה עברה התובעת שני ניתוחים ונזקקה לטיפולי פיזיותרפיה. היא ממשיכה לחוות כאב, במיוחד בעמידה ממושכת, מוגבלת בתנועתיות בזמן הליכה ומתקשה לעלות במדרגות. כיום היא מסתייעת בהליכון ורופא תעסוקתי שבדק אותה קבע שהיא בלתי כשירה לעבוד.


הנפגעת הגישה תביעה לפיצוי בגין נזקיה, בטענה שעיריית חיפה אחראית לפצותה. מנגד העירייה, לעומת זאת, טענה כי התובעת לא הביאה ראיות מספקות להוכחת התרחשות התאונה, ובכך היא פטורה מאחריות כלשהי.


השופטת זערורה-עבדאלחלים הגיעה למסקנה שהתובעת עמדה בנטל ההוכחה הדרוש כדי לקבוע שהתאונה התרחשה. השופטת שוכנעה מהתיעוד הרפואי של בית החולים "בני ציון", בו טופלה התובעת בעקבות האירוע, וכן שאליו פונתה התובעת בעקבות התאונה, ומקופת החולים "מכבי" בה היא חברה.


עדותה של התובעת הותירה על השופטת רושם אמין, עוד סיפרה האישה כי ביום התאונה הרגישה טוב שכן שלושה ימים לאחר מכן היא הייתה אמורה לטוס לנופש בסנט-פטרבור, דבריה הגבירו עוד יותר את מהימנותה.

לאחר בחינת אשם תורם וקצבאות ביטוח לאומי שהתקבלו עקב הכרה באירוע כתאונת עבודה, נפסק לתובעת פיצוי בסך 78,500 שקל, והוצאות משפט בסך 18,500 שקל.


פסק הדין של בית משפט השלום בקריות מטיל על עיריית חיפה אחריות על אי טיפול נאות במצב המדרכה המסוכן. מקרה זה משמש תזכורת לרשויות המקומיות לדאוג לביטחון הציבור, לרבות תחזוקה תקינה של רחובות העיר.

תגובה 1

Comments

Couldn’t Load Comments
It looks like there was a technical problem. Try reconnecting or refreshing the page.
bottom of page