top of page

רכב על אופנוע בלי ביטוח, התנגש ברכב ויפוצה בחצי מיליון שקל



פסק דין שניתן לאחרונה על ידי השופט יובל וסרקרוג מבית המשפט השלום בקריות, קבע כי רוכב אופנוע שהיה מעורב בתאונת דרכים בטבריה לפני חמש שנים יזכה לפיצוי חלקי על פציעתו. בית המשפט קבע כי נהג המכונית הפוגעת והמבטחת שלה "ש' שלמה" יהיו אחראים ל-70% מהנזקים, בהיקף של כחצי מיליון שקל.


התאונה התרחשה ב-2018 כאשר התובע רכב על אופנועו בטבריה. דרכו נחסמה על ידי מכונית שפנתה שמאלה למגרש חניה מהנתיב הנגדי. ההתנגשות גרמה לפציעות קשות, בהן שבר ברגל ופגיעה משמעותית בשוק. התובע נזקק למספר ניתוחים, כולל השתלת עור, ואושפז למשך חודש. התאונה הותירה אותו עם ליקויים פיזיים ארוכי טווח, כגון מוגבלות בניידות, כאבים, חולשה וקשיי הליכה.


בעקבות התאונה, נהג הרכב הועמד לדין פלילי בגין עבירות שונות, בהן סטייה מנתיב, אי מתן זכות קדימה, נהיגה רשלנית והתנהגות הגורמת לנזק ולחבלה של ממש. מההליך הפלילי עולה כי הנהג לא צפה בתנועה המתקרבת בעת הפניה שמאלה, ורוכב האופנוע לא נסע במהירות מופרזת. משכך, קבע השופט וסרקרוג כי האחריות העיקרית לתאונה מוטלת על נהג המכונית.


למרות שלרוכב האופנוע לא היה ביטוח תקף בזמן התאונה, השופט וסרקרוג הבהיר כי עובדה זו לבדה אינה מהווה אשם תורם. עם זאת, נמצא כי רוכב האופנוע נסע מעט מעל המהירות המותרת והיה לו קו ראיה פנוי למרחק ניכר. השופט קבע כי יש להטיל על התובע אחריות של 30% לתאונה בשל אי הפעלת הבלמים או פעולות התחמקות.


בהתחשב בנזקים שנגרמו לתובע, קבע השופט וסרקרוג פיצוי בסך 409,438 ₪ בגין כאב וסבל, הפסד השתכרות והוצאות רפואיות. בנוסף, חויבו הנהג וחברת הביטוח, ביחד ולחוד, בתשלום שכר טרחת עורך דין והוצאות משפט בסך 95,808 שקל.


עו"ד עופר חורש, מומחה בדיני תעבורה, שיבח את הפסיקה וציין כי פסיקתו של השופט יובל וסרקרוג המבטאת את הדין הראוי – מחזקת את המגמה של בתי המשפט לפרש מבחנים בצורה מרחיבה יותר לטובת נפגעים, ולהבטיח שיקבלו את הפיצוי המגיע להם בצדק.




Comments

Couldn’t Load Comments
It looks like there was a technical problem. Try reconnecting or refreshing the page.
bottom of page