top of page

השופט אסולין קבע: הפניקס תשלם לצעירה פיצוי בסך 630 אלף שקל בגין תאונה



בית משפט השלום ברחובות אישר הסכם בין צעירה כבת 30 לחברת הביטוח "פניקס". הסכם הפיצוי בסך 630 אלף שקל בגין פגיעות שנגרמו בשתי תאונות דרכים תוך תקופה קצרה. ההליך המשפטי כלל בדיקת מומחים רפואיים בתחומים שונים, בסופו של דבר השופט קובי אסולין נתן להסכמתם תוקף של פסק דין.


תאונת הדרכים הראשונה אירעה בנובמבר 2018 כאשר הצעירה נסעה בבני ברק. היא פנתה לטיפול רפואי מיידי במוקד חירום, שם אובחנו עם פגיעות בצוואר ובגב. בהמשך, חשה התובעת בכאבי ראש וסחרחורות. כחצי שנה לאחר מכן, לפני שהחלימה לחלוטין מהתאונה הראשונה, היא הייתה מעורבת בהתנגשות במכונית נוספת בגני תקווה. היא אושפזה בבית החולים שיבא, שם קיבלה אבחנה של חבלות בצוואר ובגב, לצד תלונות על חוסר תחושה ביד שמאל וברגל ימין.


הצעירה, המועסקת בחברת מכירות, נאלצה להיעדר שבועיים מהעבודה עקב התאונה השנייה. יתרה מכך, כאבי הראש שלה החמירו בתדירותם ובעוצמתם לאחר ההתנגשות שלאחר מכן. היא גם החלה לחוות קשיים בעמידה, בישיבה ממושכת ובהרמת חפצים כבדים. היא טוענת, שהתאונות לא רק גרמו לפציעות פיזיות אלא גם גבו מחיר של חרדה וקשיי שינה, לטענתה, בנוסף לתסמינים הפוסט טראומטיים אחרים נזקקה לטיפול תרופתי. כתוצאה מכך נפגעה יכולתה לבצע משימות עבודה, מה שהוביל להפחתת כושר העבודה ופגיעה משמעותית בשכרה.


בכתב ההגנה חברת הביטוח "הפניקס" הפריכה מכל וכל את התרחשות התאונות. גם אם אכן התרחשו, טענה המבטחת כי אין קשר סיבתי בין התאונות לנזקיה של ההצעירה תוך שהיא מציינת "מחלות או תאונות קודמות" יתרה מכך, חברת הביטוח טענה כי כל הפגיעות שנגרמו מהתאונות, אם התרחשו, הן קלות וכבר שככו, הן פיזית והן נפשית. כן טענו כי הנזקים המתוארים בתביעת התובע היו מוגזמים מתוך כוונה לנפח את סכום הפיצוי.


למרות אי ההסכמה, הסכסוך המשפטי הסתיים. ההסכם קובע כי חברת הביטוח "הפניקס" תפצה את הצעירה ב-630 אלף שקל בגין התאונות. לאחרונה אישר השופט אסולין את הסכם, ובכך פתר את הסכסוך בין הצדדים.


Σχόλια


bottom of page