top of page

בוגי יעלון יפצה את עו"ד שמרון ב-80,000 שקל על דבריו בפרשת הצוללות



מאת: שלמה בוצ'צ'ו:

פסק דין שפסק לאחרונה שופט בית משפט השלום בתל אביב, יאיר דלוגין, חויב שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר משה בוגי יעלון לפצות את עו"ד דוד שמרון ב-80 אלף שקל בגין התבטאויות שנאמרו נגדו בתיק הצוללות. התביעה שהגיש שמרון עמדה על סך 560 אלף שקל, אך הושגה פשרה בפסיקת בית המשפט.


התביעה התרכזה סביב ארבע אמירות של בוגי יעלון בין השנים 2019 ל-2020, בהן נטען כי דוד שמרון קיבל מיליוני יורו עבור ייצוג מיקי גנור, נציג קונצרן טיסנקרופ, יצרנית הצוללות והספינות העומדות בלב התיק.


גנור היה צפוי בתחילה להיות עד מדינה בתיק אך בהמשך נסוג וכעת הוא עומד בפני האשמות בשוחד ובעבירות שחיתות נוספות הקשורות לצוללות.


שמרון כי שמרון טען בתביעה, כי גנור שילם לו 800,000 שקל במשך חמש שנים תמורת ייצוגו במגוון נושאים שרובם לא היו קשורים לטיסנקרופ. שכר הטרחה לא היה על בסיס הצלחה והוא לא קיבל עמלות כלשהן, הוסיף שמרון. עוד ציין שמרון, כי המשטרה סגרה את התיק נגדו בפרשת טיסנקרופ והמליצה להעמידו לדין בנוגע לטיפולו בהשקעה בבנק קרדיט סוויס. שמרון אכן עומד לדין באשמת הלבנת הון בנושא זה.


יעלון התגונן בקביעה כי שמרון בחר מתוך דבריו באופן סלקטיבי ארבעה קטעים ספציפיים, תוך התעלמות מההקשר הרחב יותר של המקרה ומאמירותיו של יעלון. לטענת ההגנה של יעלון, מעורבותו של שמרון בפרשת הצוללות הייתה משמעותית, ודבריו לא היו לשון הרע אלא מוגנות על ידי האמת בפרסום ובתום לב.


השופט יאיר דילוגין הציע פשרה לצדדים, שתסדיר את התיק ללא נימוקים מפורטים להחלטה. פסק דין זה יהיה סופי ולא נתון לערעור. במסגרת הפשרה חויב יעלון לפצות את שמרון ב-80 אלף שקל, בטווח שבין 40 ל-100 אלף שקל שקבע השופט. בנוסף, חויב יעלון בהוצאות המשפט בסך 8,000 שקל.


Comments


bottom of page