top of page

פרקליטות המדינה ביקשו מהפרקליט הבכיר ניסים מרום לכתוב חוות דעת בנושא שלמה פילבר, עד המדינה בתיק 4000


בהתפתחות משמעותית, שוקלת כעת הפרקליטות האם להעמיד לדין את שלמה פילבר, עד המדינה בתיק 4000, שבו מעורב ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו. החלטה זו מגיעה לאחר שעדותו של פילבר בבית המשפט נמצאה חורגת מהצהרותיו במשטרה. פרקליטות המדינה העבירה את התיק לפרקליט הצמרת נסים מרום על מנת לתת חוות דעת מומחה בנושא.


על פי הדיווחים, הפרקליטות ביקשה את עצתו של מרום בשאלה האם שלמה פילבר יעמוד לדין בגין אי העקביות שלו לכאורה במהלך עדותו בבית המשפט. כוונת הפרקליטות לשקול העמדה לדין נובעת מאמונתם כי הצהרות בית המשפט של פילבר שונות ממה שגילה בתחילה למשטרה.


חשוב לציין כי תפקידו של ההפרקליט מרום הינו מייעץ בלבד, ולדעתו יהיה תפקיד מכריע בהנחיית הליך קבלת ההחלטות של התובע. עם ניסיונו הרב כעורך דין בכיר בפרקליטות מחוז תל אביב, מרום מצויד היטב לשקול את הניואנסים של התיק ולהציע נקודת מבט מושכלת.


התיק המדובר, תיק 4000, הידוע בכינויו פרשת בזק-וואלה, נסוב סביב טענות לכאורה לשחיתות, שוחד והונאה של נתניהו ומספר אנשים הקשורים לחברת התקשורת בזק ולוואלה חדשות. שלמה פילבר, איש סודו הקרוב לשעבר של נתניהו, הפך לעד מדינה בחקירה וסיפק מידע רב ערך לרשויות.


עם זאת, נראה כי ייתכן שעדותו של פילבר במהלך ההליכים בבית המשפט חרגה מהצהרותיו הקודמות. סתירה זו גרמה לפרקליטות להעריך אם אמינותו של פילבר נפגעה, מה שמצדיק צעדים משפטיים אפשריים נגדו.


הפרקליטות מדגישה את המשמעות של הבטחת האדם הנכון במקום הנכון. כאשר המטרה הסופית היא לשמור על שלמות מערכת המשפט.


לתוצאה של הערכה זו יהיו ללא ספק השלכות מרחיקות לכת על פרשת נתניהו המתנהלת ועשויה לעצב את מהלך המשפט במדינה. בעוד הפרקליטות שוקדת על הראיות ושוקלת את חוות דעתו של המומחה הבכיר מרום, כל העיניים נותרות ממוקדות בחתירה לאמת.



עוד בחדשות:


Comments


bottom of page