תביעה נגד רשת "אופטיקנה" בגין סירוב לביטול עסקה: "פגיעה בזכויות הצרכן"
- מגזין בית המשפט
- לפני 7 שעות
- זמן קריאה 1 דקות

לבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים הוגשה תביעה כספית נגד רשת "אופטיקנה", שעניינה טענות להפרת זכויות הצרכן בעסקת רכישת חבילת משקפי ראייה, עדשות ראייה, טיפול בעין עצלה ומשקפי שמש, שבוצעה בסניף הרשת ברחוב יהודה בירושלים. ההליך מתברר בפני השופטת חגית פלאוט (באב"ד).
על פי כתב התביעה, התבצעה רכישה בסכום כולל של 5,345.50 ש"ח. עוד נטען, כי תוך שעות ספורות ממועד העסקה, נמסרה בקשה לביטולה, אלא שבשיחה טלפונית עם נציגת הסניף נמסר כי ביטול המשקפיים אינו אפשרי מאחר והוזמנו עדשות ייחודיות מהספק בחו"ל. זאת, חרף העובדה שחלפו כשעתיים בלבד מהמועד שבו בוצעה ההזמנה ולמרות שהמוצר לא סופק בפועל.
לטענת התובע, סירובה של אופטיקנה לבטל את העסקה מהווה הפרה של הוראות חוק הגנת הצרכן, המעניקות לצרכן את הזכות לחזור בו מעסקה כאשר הטובין טרם נמסרו לידיו. בנוסף נטען כי דרישת הסניף לתשלום מלא על משקפי השמש, שנרכשו במסגרת מבצע "1+1", אינה סבירה ומהווה התעשרות בלתי מוצדקת על חשבון הצרכן.
עוד טוען התובע, כי על אף פניות חוזרות, ובכללן משלוח מכתב התראה אל הנהלת הרשת, אופטיקנה התעקשה לעמוד בדרישתה הכספית, תוך הפרת התחייבויות שפורסמו באתר החברה ואי יישום תקנות ביטול עסקה.
בכתב ההגנה טענה אופטיקנה, כי העדשות יוצרו בהתאמה אישית עבור הלקוח, ומשכך, בהתאם להוראות תקנות הגנת הצרכן, אין לצרכן זכות ביטול במקרים מסוג זה. עוד נטען כי הליך ייצור העדשות הוזנק לאלתר מיד עם אישור העסקה, וכי הוצע ללקוח פיצוי חלקי לפנים משורת הדין. לטענת הנתבעת, כלל פעולותיה נעשו בהתאם לדין ולהנחיות החוקיות החלות עליה, ולפיכך אין מקום לקבל את התביעה.
הסעד המבוקש הוא חיוב אופטיקנה בהחזר בסך של 2,654 ש"ח, הכולל השבה של הסכומים שנגבו עבור המוצרים שלא סופקו ופיצוי בגין עוגמת נפש.
Comentários