top of page

ירושלים: הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד תושבת העיר בגין הסתה לטרור

פרקליטות המדינה הגישה היום לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד האלה גנאם, תושבת העיר כבת 25, בגין הסתה לטרור. במקביל, ביקשה הפרקליטות לעצור את הנאשמת עד תום ההליכים המשפטיים. כתב האישום אושר ע"י היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד ישי זיגמן מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), בן דודה של הנאשמת, מג'האד פרוח, נרצח על ידי מחבלי חמאס במתקפת הטרור ב-7 באוקטובר. עם זיהוי גופתו בסוף אוקטובר פשטה שמועה שגויה כי מותו נגרם בידי יהודים ולא ע"י חמאס.


על רקע זה, הסיתה הנאשמת למעשה טרור בכך שפרסמה בווטסאפ שברשותה סטטוס, המורכב משני צילומי מסך שהופיעו בזה אחר זה, ובהם נכתב בין היתר: "ההודעה הזו מכוונת לאחים שלנו בכל רחבי המדינה, מה שהכיבוש עושים פעולות פזיזות, הרג של אנשים במדינה שלנו בפלסטין זה משהו מצמרר, והדבר העדכני האחרון שקיבלנו הוא חיסול השאהיד ברוך השם מכפר סעיר, זאת שלא נמאס לה ולא מפסיקה בלהקדיש את ילדיה והחברה שלה למען המולדת פלסטין, על מה שעבור משפחת השאהיד היום לאחר שקיבלו אישור על זהותו מוכיח על פשע הכיבוש והמתנחלים בביצוע פשע אכזרי לעבר בני עמינו. לכן גדודי 'חללי סעיר' מודיעה ומבטיחה למשפחת השאהיד שהפשע הנתעב הזה לא יעבור והמתנחלים וכוחות הכיבוש ישלמו על זה, שהאויב יידע שאם 'הגדודים' מבטיחים הם מקיימים את ההבטחה. אחיכם, גדודי חללי אל-אקצא, גדודי חללי סעיר".

מספר ימים לאחר מכן ביצע אחיה של הנאשמת, מחמד אלפרוח, פיגוע טרור סמוך לתחנת משטרת "שלם" בירושלים, בו רצח את שוטרת מג"ב רוז לובין ז"ל בדקירות סכין. על רקע זה הנאשמת הסיתה שוב לטרור, כשפרסמה בווטסאפ תמונה של אחיה על רקע מסגד אל-אקצא, תחת הכיתוב "ירח חדש" לצד לב אדום שבור, והכיתוב: "השאהיד מחמד עמר אלפרוח עלה השמיים לאחר שביצע פיגוע דקירה הירואי בסמוך לשער הפרחים בירושלים, שהוביל לפציעת שניים ממשטרת הכיבוש במצב קשה".

Comments


bottom of page