top of page

חברת התיירות אופיר-טורס לא עדכנה על הגבלת גיל במלון וסירבה להחזר כספי


באוגוסט השנה, אב הזמין עבור בתו בת ה-17.5 ושלוש חברותיה טיסה ומלון בקפריסין דרך חברת הנסיעות אופיר טורס. מספר שעות לאחר ביצוע ההזמנה, נציגת החברה עדכנה את האב כי האירוח במלון מוגבל לגיל 18 ומעלה. למרות שההזמנה בוצעה זמן קצר קודם, הודיעה אופיר טורס כי לא ניתן להחזיר את התמורה ששולמה למלון, מאחר שתנאי ההזמנה היו ללא דמי ביטול.


המלון הסכים לאפשר את השהות בתנאי שההורים יחתמו על כך שהמלון לא ישא באחריות בנוגע לשהות של הנערות. האב סירב לחתום על ההסכם. באתר החברה לא צוינה הגבלת גיל עבור האירוח במלון.


הרשמת הבכירה לימור נסים-לב (בצילום) קיבלה בשבוע שעבר את התביעה בחלקה. היא ציינה כי חוק שירותי תיירות מחייב את חברות הנסיעות לחשוף מידע מלא בנוגע לשירותים שהן מספקות. "מדיניות המלון, שלפיה לא יתקבלו אורחים מתחת לגיל 18, היא מידע מהותי. אילו היה התובע יודע זאת, הוא לא היה מבצע את ההזמנה. אני סבורה כי על אופיר טורס היה להבליט ולהדגיש מדיניות זו בפרסומיה".


נפסק כי דרישת המלון לחתימת ההורים על הסרת אחריות מוחלטת אינה סבירה. סוכנות הנסיעות הייתה צריכה למצוא פתרון אחר להקטנת הנזק, כגון הזמנת מלון ללא מדיניות כזו.


האב ביקש לקבל החזר עבור סכום החבילה, שעמד על כ-6,000 שקל עבור כל הנערות, וכן פיצוי עבור נזק בלתי ממוני עקב הטרחה מול חברת הנסיעות. נפסק כי אופיר טורס תשלם לאב 7,500 שקל, מהם 2,500 שקל עבור הנזק הלא ממוני. חברת התעופה, צ'רלי איירליינס, שאליה שלחה אופיר הודעת צד ג', תשלם 1,000 שקל נוספים לאב, לאחר שלא התייצבה לדיון והשיבה את כספי הטיסה באיחור.


בשורה התחתונה: פסק הדין המדויק של הרשמת נסים-לב מהווה מסר חשוב לחברות הנסיעות והתעופה. החלטתה מהווה אבן דרך בהגברת אחריותן של חברות אלו כלפי ציבור הצרכנים, ומדגישה את הצורך בשקיפות ובמתן מידע מלא ומדויק ללקוחות.

Comments


bottom of page