בית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב פסק לאחרונה פיצוי משמעותי נגד חברת התעופה ארקיע, בעקבות תביעה שהגישו בני הזוג מתל אביב. פסק הדין עסק בביטול טיסות שהתרחשו בניגוד לחוק שירותי תעופה.
התובעים, בני זוג, רכשו כרטיסי טיסה הלוך ושוב מישראל לדובאי באינטרנט. הטיסות, שהיו באחריות ארקיע, כללו טיסה הלוך מישראל לדובאי ב-19.4.2024 בשעה 14:30 וטיסה חזור מדובאי לישראל ב-5.5.2024 בשעה 11:10. בעת רכישת הכרטיסים, תכננו התובעים לבצע קונקשן בדובאי ולהמשיך לפיליפינים.
ב-19.4.2024, רק שלוש שעות לפני מועד הטיסה, קיבלו התובעים הודעה על ביטול הטיסה הלוך. הטיסה הייתה קריטית שכן התובעים היו חייבים להגיע לדובאי בזמן כדי לא לפספס את הקונקשן לטיסות שהוזמנו מראש לפיליפינים. בשיחה עם חברת הנסיעות, הנתבעת לא סיפקה הסבר לביטול ולא הציעה טיסה חלופית מתאימה, בעוד טיסות אחרות של ארקיע מישראל לדובאי באותו יום עוכבו אך לא בוטלו.
במצב של חוסר אונים וללא סיוע מצד ארקיע, נאלצו התובעים לרכוש בדחיפות כרטיסי טיסה חלופיים דרך חברת תעופה זרה בעלות של 2,366 דולר לשניהם. בנוסף, הטיסה חזור מדובאי ב-5.5.2024 בוטלה גם היא מספר שעות לפני המועד המתוכנן, והתובעים נאלצו להמתין לטיסה חלופית שיצאה רק ביום שלמחרת, ב-6.5.2024. בעקבות זאת, הם נשארו לילה נוסף בדובאי ונגרמו להם הוצאות בלתי צפויות עבור לינה, תחבורה והפסד יום עבודה.
השופט אלישי בן יצחק (בצילום) שמע את הצדדים בקשב רב ופסק כי ארקיע תשלם לתובעים סך של 13,000 שקלים. סכום זה כולל פיצוי כספי עבור הנזקים שנגרמו להם, הוצאות משפט ועוגמת נפש. פסק הדין הדגיש את חוסר המענה מצד ארקיע, שהותירה את התובעים ללא פתרון הולם במקרים קריטיים אלו.
בני הזוג הביעו סיפוק מהכרעת בית המשפט והדגישו את חשיבות המאבק על זכויות הצרכנים. חברת ארקיע טרם מסרה תגובה לפסק הדין.
Comentários