103 נוסעים בטיסת וויז אייר אנגליה (Wiz Air UK) מלונדון לתל אביב הגישו תביעה בעקבות ביטול טיסתם. הטיסה, שהייתה מתוכננת לצאת ב-9 במאי 2022 משדה התעופה גטוויק בלונדון בשעה 13:20 נדחתה פעמיים בשעתיים בכל פעם עקב "סיבות מבצעיות", ולבסוף בוטלה.
לפי פסק הדין, בסביבות השעה 17:00 נמסר לנוסעים כי הטיסה מבוטלת. בעקבות ההחלטה, תחויב חברת וויז אייר אנגליה לפצות כל אחד מ-103 הנוסעים בסכום של 5,000 שקלים, ובסך הכול מעל לחצי מיליון שקלים.
ביולי 2022 הגישו הנוסעים תביעה נגד חברת התעופה וויז אייר אנגליה (Wizz Air UK) בדרישה לפיצוי נוסף מעבר לפיצוי הסטטוטורי הקבוע בחוק שירותי תעופה, בסך של 2,120 שקלים לתובע, שכבר שולם להם לאחר עיכובים. פסק הדין הנוכחי עסק בתביעת הנוסעים לקבלת פיצוי לדוגמה, בטענה כי החברה לא סיפקה חלופת טיסה במקום הטיסה שבוטלה, ואף "הפקירה" אותם בנמל התעופה בלונדון, כפי שנכתב בכתב התביעה. התובעים טענו כי נאלצו למצוא בכוחות עצמם פתרונות לחזרתם לישראל, וכי בזמן ההמתנה לא הוצעו להם שירותי מזון, הסעה או אירוח במלון.
בנוסף, ציינו כי החברה מסרה להם מידע שקרי כאשר פנו אליה, וטענה כי אינם זכאים לפיצוי נוסף בשל נסיבות מיוחדות לכאורה שהובילו לביטול הטיסה, אשר לטענת החברה לא היו בשליטתה.
מנגד, טענה חברת וויז אייר אנגליה (Wizz Air UK) כי עמדה בכל דרישות החוק ושילמה לנוסעים את הפיצוי הסטטוטורי המגיע להם, כמו גם החזר הוצאות בגין נזקיהם הממוניים. לטענת החברה, תשלומים אלו בוצעו לאחר שהוגשה דרישת הנוסעים טרם הגשת התביעה, ובמקרים מסוימים לאחר שהוגשה התביעה לבית המשפט והתבררה זהותם של כל אחד מהתובעים.
עוד טענה החברה כי פעלה מעבר לדרישות החוק ושילמה לחלק מהתובעים את ההפרש בין עלות כרטיסי הטיסה שבוטלו לבין כרטיסים יקרים יותר שנרכשו על ידם מחברות תעופה אחרות, אף על פי שלא הייתה מחויבת לכך לפי החוק. בנוסף, הדגישה וויז אייר כי מסרה לכל הנוסעים הודעה מפורטת ומלאה אודות זכויותיהם בהתאם לחוק שירותי תעופה.
ההליך הנוכחי עסק בשאלה האם יש להטיל על חברת וויז אייר אנגליה (Wizz Air UK) חובה לתשלום פיצויים לדוגמה, והשופט אלעד לנג (בצילום) מבית משפט השלום בבית שמש קבע שכן. בפסק הדין נכתב: "לאחר שבחנתי את טענות הצדדים, אני רואה לנכון לקבוע כי התובעים הוכיחו, ולו במאזן הסתברויות, כי וויז אייר אנגליה לא יידעה אותם כנדרש על הזכויות המגיעות להם בעקבות ביטול הטיסה. החברה לא סיפקה לתובעים 'שירותי סיוע' כנדרש, וברוב מוחלט של המקרים אף נמנעה מלהשיב לתובעים החזר על עלויות שירותי סיוע שהוציאו מכיסם. בנוסף, היא לא נתנה לתובעים את האפשרות לבחור בין החזר מלא של עלות כרטיס הטיסה לבין קבלת כרטיסים לטיסה חלופית, ואף לא הציעה להם טיסה חלופית, אלא הותירה אותם להתמודד בעצמם בנמל התעופה בלונדון – וכל זאת ביודעין".
בהתאם לכך, השופט קבע כי וויז אייר תחויב לשלם פיצוי לדוגמה בסך 5,000 שקלים לכל אחד מ-103 התובעים, בתוספת ריבית והצמדה. בנוסף, נפסק כי חברת התעופה תשלם שכר טרחת עורך דין והוצאות משפט בסך כ-80 אלף שקלים.
Comments