top of page

שמחה רוטמן: "מה שמצדיק עיכוב בכינוס הוועדה זה מושג שכבר כמעט שכחנו - רצון הציבור"


שר המשפטים לשעבר ח"כ גדעון סער , שנשא דברים בכנס ועידת המשפט ה-12, קרא שוב להסדר טיעון במשפטו המתמשך של ראש הממשלה בנימין נתניהו, תוך ביקורת חריפה על ההליכים הממושכים כבר 3 שנים שנמצאים עדיין בשלב התביעה, "זה פשוט לא הגיוני".


הועידה לא הייתה נטולת שיבושים. עם עלייתו לבמה של ח"כ שמחה רוטמן, יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, נקראו לעברו קריאות "בושה" על ידי חלק מהמשתתפים. עם זאת לא נרשמו הפרות סדר.


ח"כ רוטמן הביע את דאגתו מהעיכוב בכינוס הועדה לבחירת שופטים, והדגיש את חשיבות רצון הציבור.

בנוסף, הוא הדגיש את ההכרח ביישום מערכת מינויים חדשה שלא רק שונה מהנוכחית אלא גם מאוזנת יותר, והביע אכזבה מכך שאפילו הרצון הבסיסי של הכנסת לא זוכה לכבוד.


דברי סער ורוטמן כאחד שופכים אור על התסכול ההולך וגובר סביב משפטו של ראש הממשלה נתניהו והחששות מחוסר היעילות והעדר השקיפות של מערכת המשפט בישראל. הדיון סביב מינוי שופטים, כפי שהעלה ח"כ רוטמן, מדגיש את הצורך ברפורמות כדי שהמערכת תשקף את רצון הציבור.

השיבושים איתם התמודדו שני הפוליטיקאים במהלך ועידת המשפט מדגישים את עוצמת הדיונים המתמשכים ואת הדעות השונות סביב עניינים מכריעים אלה.


מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי: "התנהלותנו במחאות תיכנס לדפי ההיסטוריה". שבתאי בועידת המשפט חשף לראשונה הערכות לגבי מספר המשתתפים במחאות נגד הרפורמה המשפטית. על המהומות בשבת אמר: "הכוחות היו בסכנת חיים של ממש".

יו"ר לשכת עורכי הדין עו"ד עמית בכר, אמר "מדבריו של בגין זכרונו לברכה עולה מעצמה הסמכות של בג"ץ לבטל חוק יסוד, במקרים בהם הכנסת עושה שימוש לרעה בכובעה כאסיפה מכוננת או שהיא מחוקקת בהליך בזק חוק שחותר תחת קיומו של המשטר הדמוקרטי" והוסיף, "כזה הוא הניסיון לבטל את עילת הסבירות, הכלי המרכזי לביקורת שיפוטית על החלטות שרים, כשהן שרירותיות וקיצוניות".





Comments


bottom of page