top of page

דרמה בבית המשפט בדרום: השופט רענן גלעדי פורש מתפקידו "מטעמים אישיים"


בתקופה של מחסור בשופטים והעדר מינוי חדשים - המערכת מתקשה להחזיק את השופטים המכהנים, והללו פורשים. השופט רענן גלעדי פורש לאחר שנה וחצי בלבד בתפקיד השיפוטי.


מאת: מגזין בית המשפט

השופט רענן גלעדי היה הבטחה מזהירה. קורות חייו מעידים על חריצות, התמדה ומומחיות משפטית. הוא סיים בהצטיינות לימודי תואר ראשון במשפטים באוניברסיטת תל אביב. התמחה בבית המשפט העליון אצל השופט אליהו מצא ואצל המשנה לנשיא שלמה לוין. שימש כעוזר משפטי לשופט והמשנה לנשיא אליהו מצא בבית המשפט העליון. סיים בהצטיינות לימודי תואר שני במשפטים באוניברסיטה העברית. שימש בתור פרקליט בפרקליטות המדינה, במחלקת הבג"צים. שימש בתור סניגור בסניגוריה הציבורית במחוז ת"א־מרכז, ובתור כסניגור וכמנהל תחום בכיר (המשפט המינהלי) בסניגוריה הציבורית הארצית. בנוסף מונה בתור מרכז עבודת הצוות המקצועי של ועדת החקירה הממלכתית בנושא טיפולן של הרשויות המוסמכות במפוני גוש קטיף וצפון השומרון ועוד. גם מבחינה אקדמית עשה חיל. הוא ניהל מקצועית את מערך הקליניקות המשפטיות באוניברסיטת תל אביב. שימש כמרצה (מן החוץ) במרכז האקדמי למשפט ולעסקים, וכמרצה (מן החוץ) באוניברסיטת תל אביב.


נראה כי על איכויותיו כמשפטן לא היה עוררין במערכת המשפט: מדובר באחד מעורכי הדין הבולטים והמוערכים, ולכן לאור כל זאת, במרץ 2022 הוא מונה לשופט בתי משפט שלום במחוז דרום. אולם, מאותו רגע נראה כי משהו "לא עבד".


כעבור חודשיים בלבד מכניסתו לתפקיד, הוא הועבר מתפקידו לבית המשפט בקריית גת בצעד שעורר לא מעט שאלות בקרב עורכי דין וסנגורים בתור פעולה שהוגדרה כ"מהלך חריג בנוף בתי המשפט". בחודשיים שבהם שימש כשופט מעצרים בבית משפט השלום בבאר שבע, גרם השופט גלעדי גרם ל'כאב ראש' למשטרה וללשכת התביעות שלה. השופט גלעדי נתפס בתור שופט יסודי ומעמיק, אך כזה שניהל דיונים בקצב איטי יחסית למקובל. עם זאת, ניתן היה להסביר זאת בכך שהיה חדש בתפקיד שעוד למד את אופן הניהול של אולם בית המשפט ואת קצב העבודה.


על העבודה המשטרתית הייתה לשופט גלעדי ביקורת רבה שאותה לא דאג להסתיר. הוא גם נהג להביע חוסר שביעות רצון מופגנת מהכתיבה של טועני המעצרים ומאיכות בקשות המעצר שלהם, שניכר שהייתה לטעמו בינונית במקרה הטוב. עורך דין שהופיע לפניו טעו כי "הוא קרא את התיקים לפרטי פרטים, במיוחד בתיקי מעצרים. כמעט בכל דיון שהיה בפניו הוא הצליח למצוא כשלים", ועו"ד אחר ציין כי התרשם מעבודתו: "מדובר בשופט מלומד, יסודי וחרוץ. הוא נחשב לשופט מוערך אך איטי יחסית, אבל הוא רק נכנס לתפקיד".


במשטרה התקשו לעכל את השופט גלעדי, שהדיונים אצלו נגררו על פני שעות. למרות מעלותיו כמשפטן, כשופט שאמור לנהל את האולם הוא התגלה כ"לא יעיל". ואם לא די בכך, גלעדי נהג להכתיב ליחידה החוקרת כיצד לנהל את תיק החקירה, ולעיתים עלה שחרג מסמכותו.


בכל מקרה, בחודש האחרון (ספטמבר 2023) הודיע השופט גלעדי כי הוא פורש מתפקידו בתור שופט. בהחלטה שנתן בתיק שעסק בו לאחרונה קבע: "לאור פרישתי מהכהונה בקרוב, הדיון הקבוע בתיק זה מתבטל, והתיק יועבר לסגן הנשיר בוקר לניתוב. כל צד יודיע לעדיו. עם הצדדים הסליחה על ההתרעה הקצרה (בקשתי לפרוש אמנם הועלתה לפני חודשים אך הפרוצדורה הכרוכה בכך הסתיימה רק בימים האחרונים)"


2 תגובות

2 comentarios


Invitado
07 nov 2023

חרא של שופט

Me gusta

Invitado
07 nov 2023

שהחיינו. היה שופט טרחן שמפחד לחתוך ולתת פס"ד.

Me gusta
bottom of page